نشر معارف اسلام به زبان انگلیسی

سؤال : چند وقت پیش در … دانشجو های شیعهء کشور های خارجی آمده بودند. من آنها را دیدم و با آنها صحبت می کردم. می گفتند خیلی سؤال برای ما پیش می آید ولی متأسفانه هیچ منبع انگلیسی نداریم ، یا کم است و جوابگو نیست ! شبهه خیلی داشتند و راه جواب به شبهه نه. متأسفانه قشر روحانی ما هیچ علاقه ای به زبان و یادگیری زبان و نشر معارف دین با زبان انگلیسی ندارد !! چه کسی باید به فکر باشد ؟! (۳۶/۱۱/۱۹)

جواب : در حال حاضر دهها مرکز در ایران و کشورهای دیگر ، بخصوص در کشورهای انگلیسی زبان مثل انگلیس و آمریکا وجود دارند که می توان در این زمینه به آنها رجوع کرد. و تازه اینها غیر از افرادی است که ( مثل خود من ) گاه با سؤالات انگلیسی زبانها مواجه می شوند و به آن سؤالات پاسخ می دهند. این افراد و آن مراکز را با جستجویی اندک می توان یافت ؛ چراکه بیشتر آنها در اینترنت صفحه و سایت و … دارند و بسیاری از آنها هم آنقدر معروف اند که با اندک پرس و جویی می توان به آنها دسترسی پیدا کرد. شبیه به همین مسأله در مورد زبانهای دیگر ( مثل فرانسوی ، سواحلی ، اسپانیولی و … ) نیز وجود دارد. همچنین مراکز متعدّدی وجود دارند که طلّاب علاقه مند به تبلیغ اسلام به زبانهای خارجی را آموزش می دهند. حتّی اخیراً مرکزی به منظور آموزش به طلاب و دانشجویان به منظور تبلیغ اسلام به زبان عبری ( با لهجهء اسرائیلی ) شروع به کار کرده است.

بنابراین آنچه از آن دانشجویان نقل شده ناشی از بی اطّلاعی یا کم اطّلاعی آنها است و معلوم می شود در این مورد جستجوی کافی ننموده اند.

گذاشتن پاسخ