رشد سریع اسلام در منچستر

بنا بر گزارشی که اخیراً ( ۹ ژانویه ۲۰۱۴ ) در www.mancunianmatters.co.uk منتشر شده است ، یافته های به دست آمده از یک تحقیق دانشگاه منچستر حاکی از آن است که در این شهر ، اسلام بیش از هر مذهب دیگری رشد داشته است. ضریب گسترش اسلام در این منطقه دو برابر مسیحیّت است.

متن منتشر شده در مورد این تحقیق در پایگاه مذکور ، به لحاظ مسائل استراتژیک ، حاوی مطالب بسیار مهمی است :

داده های تحقیقات این دانشگاه نشان می دهد که در سرشماری، کسانی که بین ۰ تا ۴ سال سن داشتند ۱۲٫۵ درصد مسلمان بودند در حالیکه این آمار در مورد مسیحیان کمتر از نصف بوده و به ۵٫۶ درصد می رسید.  بی دینان هم  ۶٫۸ درصد را شامل می شدند.

دکتر حسن الکاتب، مدیر یک مرکز اسلامی منچستر می گوید : « اسلام اجازه روابط نامشروع و بدون ازدواج کردن را نمی دهد. بنابراین مسلمانان زودتر ازدواج می کنند. »

وی می افزاید: « میزان خانواده های مسلمان دو برابر میزان خانواده های اروپایی است و موج های جدیدی از مسلمانان هم دارند وارد انگلیس می شوند ».

بنابر نظر الکاتب پیش بینی ها حاکی از آن است که موج گسترش اسلام همچنان ادامه خواهد داشت.

وی در این مورد می گوید: « اسلام پیام مثبتی در بر دارد و فکر می کنم وظیفه هر مسلمانی است که این پیام مثبت را تبلیغ کند که به رشد اسلام کمک می کند. فرصت های شغلی زیادی در منچستر همچون لندن وجود دارد که آن را به جایی جذاب برای مهاجران تبدیل می کند. به همین دلیل فکر می کنم موج مهاجرت ادامه یابد ».

رشد اسلام تا حدود زیادی مدیون مهاجرانی است که به منچستر می آیند. با این حال اندی براستون از جامعه متروپولیتن کلیسای منچستر با این امر موافق نیست و بر این باور است که گسترش اسلام با گرایش افراد غربی به این دین، افزایش یافته است.

او می گوید: « بعضی مواقع افرادی که با دین مسیحیت رشد یافته اند به اسلام می گروند و بعضی مواقع هم اسلام آورندگان قبلاً سابقهء بی دینی داشته اند. »

وی ادامه می دهد: « [ این مطلب ] جای تعجب چندانی ندارد ؛ افراد معاصر به دنبال معنویت زیادی هستند و اسلام این معنویت را برای آنها فراهم می کند. اسلام می تواند بر نحوهء پوشش، خوراک، و نحوه عبادت کردن شما تاثیر گذار باشد که چارچوبی از عقاید محکم و مطمئن را در یک جهان نامطمئن و متزلزل برای شما فراهم می کند ».

گذاشتن پاسخ