صـــدق الله العلــیُّ العظیـــم . . .

ava8

قرآن در دو جا يعني : يکي در سوره مائده آيه ۵ و ديگري در سوره نساء آيه ۲۵ زنان و مردان را از داشتن روابط دوستانه با جنس مخالف برحذر داشته است و آن را مورد مذمت قرار داده است.

آيه ۲۵ سوره نساء به مردان مي گويد با دختراني که روابط دوستي مخفيانه اي با ديگران داشته اند ازدواج نکنيد… « فانکحوهن باذن اهلهن و اتوهن اجورهن بالمعروف محصنات غير مسافحات و لا متخذات اخدان » يعني آنان را با اجازه خانواده هايشان به همسري خود در آوريد و مهرشان را به طور پسنديده به آنان بدهيد [به شرط آنکه] پاکدامن باشند و زناکار و دوست گيران پنهاني نباشند.

در آيه ۵ سوره مائده نيز به مردان خطاب مي کند و مي فرمايد شما با زنان پاکدامن مسلمان ازدواج کنيد و خود نيز پاکدامن باشيد نه زناکار و نه آنکه زنان را در پنهاني دوست خود بگيريد «… ولا متخذي اخدان …»

بنابراين از نظر اسلام و اخلاق اسلامي، اگر كسي بخواهد سلامت روح و روان خود را حفظ کند و در ايمانش خللي ايجاد نشود چاره اي ندارد که روابط خود با نامحرم را بسيار محدود كند و حتي در پاره اي از موارد از يك سلام كردن ساده هم بپرهيزد، هر چند چنين فرهنگي امروز در جامعه ما خيلي پذيرفته نباشد. اما اگر فكر كند كه مي تواند بين هر دو ديدگاه، ديدگاه اسلام و ديدگاه روشن فكري جمع كند، سخت در اشتباه است و بهتر است خود را آزار ندهد و با تفكر و انديشه يك راه را انتخاب كند، يا راه خدا را و يا راه هوي و هوس را. زيرا هم زمان نمي توان هر دو راه را پيمود.

گذاشتن پاسخ